Dlaczego Rocket League jest grą idealną pod e-sport

Obecnie e-sport zamienia się w sport dla widzów.Według ostatnich badań, prawie połowa oglądających imprezy esportowe nie gra nawet w pokazaną grę, ale po prostu lubi oglądać zawody najlepszych graczy. Istnieje wiele gier, których mecze są dostępne do oglądania dla mas, lecz Rocket League wyróżnia się przystępnością oraz łatwością w pojęciu zasad.

Niesamowita przystępność

Rocket League ma możliwość zadziwiania ludzi nawet spoza społeczności graczy, a to rzadkość w grach esportowych. Jest niesamowicie prosta: jest piłka, dwie bramki i samochody w różnych kolorach próbujący trafić piłką do bramki. Nie trzeba posiadać wiedzy kontekstowej, aby zrozumieć rozgrywkę i to jest coś, co odróżnia Rocket League od większości innych gier esportowych. Mecze w Dota 2, czy Counter Strike`u trwają około 40-60 minut, natomiast w Rocket League otrzymujemy 5 minut skondensowanej rozgrywki. Nie ma tu miejsca na nudne przestoje, nie możesz chociażby na chwilę spuścić z niej wzroku, ponieważ możesz przegapić jedną istotną chwilę przez co całe doświadczenie jest niezwykle angażujące.

Ogromny potencjał reklamowy

Jest to jedna z niewielu gier na rynku, która nie nagradza strzałów w głowę. Rocket League jest niesamowicie blisko tradycyjnego sportu. Łączy samochody z piłką nożną, tworząc doświadczenie zasilane adrenaliną. Nawet ludzie, którzy potępiają gry wideo za rzekomą “zbyt brutalność”, zazwyczaj nie mają żadnych argumentów przeciwko Rocket League. Jest fantastycznym punktem wejścia dla marek i firm, które chcą wejść do świata e-sportu, ale niechętnie angażują się w gry, które pokazują jakiś rodzaj przemocy. Im więcej firm wchodzi do e-sportu, tym większy jest ogólny zysk ze sceny, a kto wie: mogą nauczyć się poprzez Rocket League, że gry wideo są niesamowite. Nawet te brutalne.

Sukces Rocket League nie wynika z jej ogromnego budżetu ani z jej niesamowitej grafiki, a po prostu świetnemu pomysłowi na wskrzeszenie starego pomysłu i dostosowanie go do obecnych czasów. Do tego dochodzi logiczna strategia marketingowa i mamy murowany sukces.